Bäst bärbar dator
Fakta och Info om bärbara datorer

Hur pass bra är en bärbar dator?

Jag har ägt en bäst bärbara dator av och på för ett antal år. På grund av batteriets livslängd och tillgänglighet, de har bara inte varit en kostnadseffektiv lösning för arbete eller nöje. Det är tills nyligen.

I höstas köpte jag en Dell Inspiron 700m laptop i första hand för arbete. Det har varit den bästa datorn investering jag någonsin gjort … och jag har fem datorer i mitt hem (Obs:. Jag skriver detta sitter i passagerarsätet i vår familj SUV efter att ha besökt mormor).

Detta är inte en reklamfilm för Dell. Det handlar om bärbara datorer i allmänhet och vilka minimikrav som du bör titta efter om överväger ett köp. Tänk på, är framsteg sker ständigt och tekniken här kommer att vara omodern snart. Använd denna guide som ett minimum utgångspunkt.

För mig, det största oro eller problem med en bärbar dator har varit dess portabilitet … portabilitet vilket betyder att batteriet behövs. Du har absolut ha en dator med Centrino ™ Mobile Technology. Centrino ™-tekniken gör mitt batteri för att driva mitt anteckningsblock i upp till fyra timmar! Fyra timmar!

Med fyra timmars datortid, måste du kunna komma åt Internet (Tack Al Gore). Det är där WiFi kommer in Klart att du vill att din bärbara dator ha modem och kabel adaptrar för online hookup, men det skulle vara ett absolut brott om du inte fick WiFi kapacitet. WiFi är inget annat än att ha en trådlös Internetanslutning, alltså inga kablar eller kontakter för laptopen.

Tredje, du vill ha så lätt för en bärbar dator som du kan utan att offra tangentbord storlek. Detta gör det så mycket lättare att bära runt och du kommer att hitta dig själv transporterar det runt oftare.

Fjärde, vill du ha en CD / DVD-brännare ombord och minst två USB-portar. CD / DVD-spelaren kan du titta på film eller säkerhetskopiera viktig information. USB-portarna kan du ansluta kringutrustning såsom kameror, skrivare etc.

Sist men inte minst, är de ”andra saker” Du måste göra din laptop utföra lika bra som sin storebror. Du vill ha minst 256 MB RAM (jag rekommenderar 512), en 30 GB hårddisk (jag rekommenderar 60 GB) och en skärm och tangentbord storlek som passar dig.

Lycka till!

